lördag 14 mars 2015

Lördagsglädje ...


Det är ett fasligt tempo för dottern och väninnan på besök i Ghana.
Igår ett besök i Jamestown - ett mindre bemedlat område i Accra -.



Och i mina ögon sååå vackra kvinnor som går som drottningar!



Och sååå rörd blev dottern över alla småttingar som glädjestrålande fick se sig själva på film!


"Titta mamma, hur flickan har lagt armen om min rygg ...", skriver Maria.


Och jag kan tänka mig att många barn i vårt land skulle vägra att gå till skolan i olika skor.
Så fin bild Maria och så fin tös!



"Thank you God ...", står det på båten.

Ja, nog finns det mycket att vara tacksam för här i världen. 


6 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för härliga bilder


Friherrinnan

Bert Bodin sa...

Fina bilder. Tacksam miljö. Tänker på alla färger.

Guy sa...

Jag blir både res- och fotosugen när jag ser de fina bilderna.
Fotot av flickan är jättefint.På flera vis!

Ruta Ett sa...

Fantastiska bilder! Jag har också ofta tänkt på att kvinnorna går så raka och stolta! Med värdighet! Det borde vi ta efter!

Evas blogg sa...

Underbara bilder!!

Jessica sa...

Man blir ju alldeles lycklig av dessa bilder <3