måndag 16 mars 2015

Veckans vinster i lotteriet ...



Förra veckans vinnare blev Helena i Sthlm (valde boken av Patrick Modiano), Friherrinnan (fick den fina tulpanmålningen), samt Eva på Frösön (tröst-tröstpriset - armbandet som säljs till förmån för cancerforskning). Boken och armbandet är postat och borde vara framme i morgon, tisdag.
Pv anmärkte på att jag varit okoncentrerad vid filmandet och just därför såg man inte hur han drog lotterna .., ja, men jag lovar på heder och samvete att det gick till enligt konstens alla regler!

Nåväl.
Den här veckans förstapris är en fullkomligt genial liten ryggkliare i utdragbar modell och vill ni skåda en närapå extatisk pv testa den här prylen, så klicka då er in till 5:58 på dragningsfilmen från igår, så ska ni få se vilken effekt den har!
Oj, oj, oj!



Tröstpriset är en handduk i bomull och det är en klar fördel om vinnaren av det här priset har
ett gott förhållande till systerlandet i väster, nämligen Danmark.


"Ja, ja, handduk och handduk .., jag vill ha MAT och det NU!" tänker nog Nelly.

Till och med den lilla hängaren går i den danska flaggans färger.

Kanske vill någon öva sig på systerlandets nationalsång - för övrigt en alldeles oerhört vacker sång, enligt mitt sätt att se det -.

Öva er, det kan ni göra här.

Den som skänkt båda dessa priser - ryggkliaren och handduken - det är den rara madamen i Göteborg, hon som oförfärat färgar håret i alla möjliga färger och är så modig öht!
Just det - Ann -!
Tack snälla! säger jag.

Och till Anns ära, låter jag er nu lyssna till den italienska nationalsången!
Just den har vi gemensamt .., vi tycker båda att den är så häftig.
Varsågoda - här är den -!
Sitt stilla den som kan!

3 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Tusen tack för den underbara versionen av "Italia"! Den hade jag inte sett förut!
Jag blev nästan lika extatisk som pv!

Evas blogg sa...

Alltså den där ryggkliaren, den behövs på Frösön!!

Ruta Ett sa...

Då hoppas jag att du vinmer den, Eva. Jag håller tummarna för dig! :-)