torsdag 2 april 2015

Glad Påsk ...


.... till alla vänner - kända som okända - som tassar omkring här bland bokstäverna!
Jag hoppas att den - påsken -, blir precis så där som ni vill ha den.

Själv känner jag mig, efter tre dagars ledighet och ännu en som återstår -,  totalt utvilad och i nån slags alldeles lagom harmoni. Ljuvligt. Ljuvligt.

Nu väntar jag bara på att pv ska komma hem.
Middagsmaten (köttfärspaj) har tagits ut ur ugnen ..,. jag har plockat in videkissar och köpt ägg hos bonden i Ullarp. Hans fru stod i fönstret och vinkade när jag åkte därifrån.
Det kändes ..., bra.

Och vill ni dela med av det som har värmt era hjärtan, utan anspråk på någon vinst, är ni mer än välkomna att göra det.




4 kommentarer:

Anna-Lena sa...

Och ha en riktigt skön påsk ni också. Här i Tumba blir det fullt hus med barn och barnbarn och jag tror minsann jag såg påskharen skutta omkring i backen bakom huset för att hitta bästa gömställena för äggen.

Anonym sa...

Glad påsk! önskar Smålandstjej

Anonym sa...

Glad påsk! önskar smålandstjej

Elisabet. sa...

Anna-Lena i Tumba: och jag såg också påskharen skutta förbi, på riktigt, nere vid raden av postlådor. Det var i morse.

Smålandstjej: men så rart av dig! Glad Påsk till dig och din familj också.