fredag 27 januari 2017

Eva J skriver så här ... 

Foto: Eva J

"Jag är en hopplös hemmakatt, som längtar hem så fort jag lämnat gården. Maken är resenär av födsel och ohejdad vana, och han bodde flera år i europa och jobbade som reseledare innan vi träffades.

Foto: Eva J

 Nej, jag vill höra hemma; känna igen lukter, hitta i skogen, veta var stigarna går eller möts. Ja, maken vill prova att bo långborta. Vi får se hur det går.

 Jag är evigt tacksam att ha lurats ut på resor i snart trettio år; jag trivs numera rätt så bra på resande fot i rätt sällskap, och med vetskapen att jag får komma hem igen. Jag är övertygad om att det berikat mig."

 Eva

// Den 11/9 2010 skrev Eva så här på sin blogg Lyckliga Grodan  (som jag älskade över allt annat nästan!) och då förstår man nog hur hon menar.

hemma

hemma
ska elda i brasan
göra bästa kaffet
skriva färdigt det jag inte hann igår
åka en sväng till jobbet och fixa
dricka te ur favoritmuggen
rida
filura
vara hemma

Inga kommentarer: