torsdag 26 oktober 2017

Gårdagen ....


.... var regnig och blåsig och handlade mest om den här boken.
Alldeles omöjligt var det att lägga ifrån sig den.


Boken - som jag fick av min syster - är inbunden, i ordets rätta bemärkelse mångsidig och tung.
Dessutom - i dessa #metoo-tider - är den synnerligen aktuell.
Här följer vi familjen Mulvaneys; tre söner och en dotter, en framgångsrik far och en något excentrisk mor och hur konsekvenserna av en fest blir till en lavin; ett jordskred, en katastrof när det gäller familjen.


Låg och läste till två natten mot idag och då fick jag verkligen  t v i n g a   mig att sluta.
Kunde därefter omöjligen somna om och är nu mer eller mindre ett vrak.

Ja, ja, jag får skylla mig själv.

Intressant också att se dom olika omslagen. Som läsare gör man sig ju ofta en bild hur det ser ut ..., och för mig blir det översta omslaget det som mest stämmer med min bild.
Däremot tycker jag att mittenvarianten är snyggast och den som tilltalar mig mest.

 Bokhora har listat sina JCO-favoriter, däribland den här boken.

1 kommentar:

Anonym sa...

Den har jag inte läst, men en hel del andra av henne. Såg i min förteckning att det snart är 10 år sedan jag läste något av henne och blev sugen nu när du skrev om henne. I min bokhylla med oläst står Fallen och det kan väl vara dags att läsa den nu.
Kram Anne i Mantorp