söndag 15 april 2018

Min egen glädje ....


Dom sista överlevande tulpanerna, tillsammans med kryddhörnan på köksbänken.
Glädje, glädje!


Inför påsken fick hyllorna här bakom mig (där jag nu sitter) en mindre - eller större - röjning.
Den glädjen varar ännu.
Och jag tänker att pennor är nånting som jag verkligen tycker om .., liksom mina billiga pärlörhängen .., och såklart: bilden på en liten kapten Lintott.
Ännu mera glädje!


Helt ärligt tror jag inte att jag känner nån enda människa - möjligen min mamma och möjligen min kusindotter Lotha - som besitter sån energi som pv.
Igår ägnade han precis hela dagen åt att gräva och forsla bort jord och rötter från den plats där det ska byggas ett cykelskjul; lägg därtill att han fyllde skottkärran med sand från uterummet (det gamla) och fraktade densamma (sanden) till det utgrävda området! Kånka-kånka-kånka!
Vid femtiden pratade han om att det skulle vara skönt med ett par kilometers löptur - då hade han tagit paus från skyfflandet -, men nånstans där tog ändå energin slut (eller paus) och han förvandlades till en helt vanlig människa som duschade och tog det lite lugnt.

Bilden lånad från Sveriges Radio.

Mera glädje!
Sveriges Radios "Godmorgon Världen" här med en av programledarna Sara Stenholm Pihl.
(Hon leder ju även USA-podden med den äran!)Ja, P1 är min stora glädje!
(Och s o m  jag tyckte om hennes pappa Olle Stenholm som programledare i P4-programmet Efter tre. Hon är precis lika bra!)


Glädje också över bilderna av Nelly som Kerstin Hedgren i Trelleborg tagit fram och skickat; utskrivna på fint fotopapper! Tack snälla, rara!  


En extrabild. 
Lillpigan i min famn .., på väg hem från Sälen.
Bara några timmar kvar att leva.
Hennes hundkorg är fortfarande kvar .., men matskålen är bortplockad. 
Ändå tycker jag mig se spåren av henne på så många sätt.
Och sååå mycket glädje hon gav oss!