onsdag 15 augusti 2018

Onsdag ...


Nätterna är fyllda med drömmar.
Jag befinner mig på en flygplats och hittar ingen taxi som ska ta oss dit vi nu ska - var vet jag inte - och jag får nästan panik och vet inte hur det ska lösas. Måhända är det det nya livet, det som inte längre är så inrutat, det som bara  ä r, som förvirrar.

Pv cyklar till jobbet.
Jag tittar på morgon-tv.
Tänker att Ted Vigren är nåt så vansinnigt bra och trygg som programledare.
Googlar på hans namn för att se när han är född och vad han arbetat med tidigare - allt sånt -och upptäcker att han är gift med nyhetsuppläserskan Lisbet Åkerman.
Då kommer jag ihåg .., det var under månaderna på dejtingsidan och där var en man som skrev att allt vad han önskade sig i kvinnoväg, det var en kvinna som påminde om denna Lisbet!
Ja, ja.
Jag undrar om han hittade henne ... , drömkvinnan?

Efteråt morgonens nyheter (Genua och den rasade bron .., tänker på Tjörnbron och vad som hände för många år sedan) blir det långpromenad med harry och luften är mer än ljummen, den är  v a r m!
Försöker hålla koll på tornseglarna .., nej, bara en enda en ser jag!
Det flaggas hos Britt och Ecke.
Födelsedag?


Senare på dagen blir det en sväng till affären.
Inköpslistan i klänningsfickan.
Aldrig någonsin har jag varit så bra på att hålla mig till det som står på listan!

Inne på lilla kontoret sitter Erik vid datorn.
Det här är hans sista dag i affären; i eftermiddag ger han sig iväg till Linköping för fyra års civilekonomstudier. Så underbart för honom och så ledsamt för oss!
Denne fine arbetskamrat som alltid bjuder på varma leenden och som är så hjälpsam och snäll!

Men Erik själv är glad och uppåt - det här ska bli spännande - och lägenhet har han fixat, i alla fall den första terminen, ja, han ser så förväntansfull ut! Och när det blir julledighet kommer han ju tillbaka!

På hemvägen svänger jag förbi friherrinnan som nu är hemkommen från sjukhuset.
Inte har man fått ordning på hennes hjärta heller; det är mer som status quo, men kanske senare?
Och Shejken är överlycklig att ha matte hemma!
(Det ville sig inte bättre än att han - under tiden här - bet pv i handen när dom skulle gå på promenad, kanske tyckte han att det var pest och pina att vara hemifrån bland ännu en hund och - som om det nu inte vore tillräckligt - även sigge nilsson!)

Men nu är allt som det ska .., matte är på plats och det är sååå fint i hennes alldeles nya boende .., där är det nya bordet och det stora skåpet och i ena fönstret står små pelargoniesticklingar.

Livet.
Ja, vilka turer det tar!

6 kommentarer:

Babsan sa...

Men är de gifta?Läste tidigare att Lisbet Åkerman ,så bra, är ogift🙊

Rexxie sa...

Fast var hittar du uppgiften om att Ted är gift med Lisbeth?? Jag hittar inget om det förutom en liten notis hos Flashback från 2006, och enligt senare inlägg i den tråden så är Lisbeth numera lesbisk och ihop med en kvinna...

Elisabet. sa...

Babsan: dålig källkontroll av mig!

Rexxie: usch, jag vill knappt säga var jag hittade den ,-) På slasksidan nummer 1.

bettankx sa...

Ted Wigren i Täby bor tillsammans med Karin Moberger. Och jo, jag tror det är den Ted du menar ,)

Fy för hundar som bits

Bert Bodin sa...

Var det inte bloggaren, (vad hette han? Samuel?) som var så förälskad i Lisbeth Åkerman.

Han var flitig kommentatör hos både dig och mig.

Elisabet. sa...

bettankx: jag är djupt imponerad av dina kunskaper! Har du möjligen kontakter med Svensk Damtidning ,-)

Bert Bodin: ja, det kanske han var, men mest minns jag att han, denne härlige "Det mörka hotet" (som jag grunnade på vad hans blogg hette) var förtjust i bloggerskan Helene som hade bröstcancer och så småningom dog. Tänk, vad vi har varit med om mycket!