fredag 7 december 2018

Insikt nr ....... 
(Har tappat räkningen).

Inser att brittiska skådespelare är dom klart bästa.
Ja, nu har jag ju inte kollat all världens aktörer, men av dom jag har sett.

Tänk, bara Scott & Bailey, dom kvinnliga poliserna i den brittiska serien .., ja, alla som medverkar där .., dom spelar så trovärdigt och det är så bra manus och allt känns naturligt!
Ikväll var avsnittet bättre än vanligt och det säger inte lite.

Fick vid halvelvatiden - just som vi funderat på att gå i säng - telefonsamtal från en våldsamt berusad människa.
Jag tänkte flera gånger säga: "ring när du är nykter", men gjorde det inte.
En enda gång har jag gjort det och då blev det månader av tystnad och väldigt spända samtal när det väl blev av.

Just ikväll var samtalet sluddrigt och osammanhängande, så där så jag till sist slutade att lyssna.

Det handlade om ensamhet.
Mest om ensamhet.



5 kommentarer:

Anonym sa...

Såg den serien för första gången igår. Sååå bra! Blir till att kolla de andra avsnitten på play.
Hedgrenskan

Bert Bodin sa...

Gillar också den serien. Trovärdig.

Det är ofta det som skiljer, gentemot amerikanska.
-----

Ensamhet är förödande.

Benved sa...

Avsnitten med Scott o Bailey som går nu är väl repris? Jag tror att jag sett dem tidigare.

Elisabet. sa...

Hedgrenskan: ja, jag tycker sååå mycket om den!

Bert i Luleå: just det: trovärdig!

Benved: det kan tänkas, men jag har inte sett dom här avsnitten.

Elisabet. sa...

Benved: den är från 2014 ser jag .., då har jag förmodligen arbetat kväll och därför missat dom här avsnitten.