onsdag 5 december 2018

Lucka 5 ....


Ännu ett besök i London.
Jag fångar ett fönster, som får bli dagens.


Och i december 2011 finns den här bilden på bloggen.
Det är härliga Bettankax som är bekymrad (nåja ..) över rynkor som under årens lopp tillkommit och visar - väldigt pedagogiskt - hur enkelt det skulle vara att bli slät i hyn igen! Titta, bara!
Bara att dra liiiite, liiiite.
Det där har jag testat flera gånger sedan dess - alltså bara för att se skillnaden -.
Man blir säkert fem år yngre.
Minst.
Problemet är ju att det varar bara så länge som man står just så där.
Antirynkvisningen tilldrog sig på en bloggträff, det är sånt man sysslar med på dylika.


Och jag hittar en annan bild från december månad.
Sonja och Gösta som gifter sig, men det var för länge sedan.
Visst kan man  nästan tro att Sonja har italienskt påbrå?
Eller spanskt?


Och långt senare .., nu är Sonja trebarnsmamma till Ann, Mats och den yngsta Mia.
Sonja - distriktssköterska - och en av dem mest omtänksamma människor jag känner.
Ett bonusfönster får vi med också.


I februari 2015 handlar det om Det Bästa ...

Då sprudlar Anne i Mantorp av glädje och skriver så här ...
Nu har jag klurat över vad som varit bäst och det ska jag säga, att den här veckan var det inte lätt.
Var det min födelsedag med all uppvaktning, eller min vinst i kaklotteriet med ack så goda småkakor?
Eller var det besöket hos frissan där jag hade en trevlig stund och blev fin i håret?
Eller biobesöket igår med son och barnbarn eller att programmet Grantchester inte utgått, utan att att man får sucka över den den tjusiga prästen ikväll?



Och i september samma år skriver Turtlan om sitt Bästa.

En mindre önskad förkylning och lätt däckad men inte helt däckad fick inte mig att avstå från en båttur när vädret var och är så fint.
Lite sjöluft är säkert bra mot virusar så vi kastade loss för en kvällstur. Riktigt längtat och det var så skönt.Sen så är det alltid lika speciellt åka hem i nästan mörker. Staden lyser upp lite framöver men annars är det mörkt. Såg några fler båtar eller rättare sagt dess lanternor på vägen hem. En massa stjärnor på natthimlen och när vi åkte in mot hemmabryggan så möttes dimman oss. Lite magiskt. Vackert men svårt att fota så bilden är från tidigare på kvällen.

3 kommentarer:

bettankx sa...

Så roligt att se och läsa. Jodå, om sig själv också;). Gör fortfarande testen ibland och skillnaden är om än större.

Turtlan sa...

Åååå så härlig att få se! Tack!

De här båtturerna på sensommaren och framåt hösten är så härliga. Ljuset och lugnet. Sova över vid någon brygga och det är alldeles mörkt runt om oss. Längtar!!!

Tack för påfyllning av härliga minnen i decembermörkret!!!

Elisabet. sa...

Bettankax: ligger i sängen och upptäcker att era kommentarer inte längre syns i min mejl, alltså upptäcker jag dem inte!! Bedrövligt! hälsar hon som nog skulle behöva en lyftning ,-)

Turtlan: nästa somnar sksvi segla till Ystad, om allt är dom det ska! Såå spännande!