söndag 6 januari 2019

Att titta på .....


Hur glad blev jag inte när jag igårkväll upptäckte att hos svt:s öppet arkiv, där ligger den ena guldklimpen efter den andra och bara väntar.

Men att det skulle vara  f j o r t o n   år sedan jag njöt av Solens mat, det trodde jag inte!

Jo, jag har svårt för morgonprogram där det genast ska lagas middagar eller desserter, men den här programserien, den kom jag att älska! Kanske för att det inte enbart handlade om maten .., det var så mycket annat; sättet att leva och människorna runt omkring ., sättet det hela berättades på och inte minst: sättet hur programmen filmades! (Fotot är från serien, jag hittade inte namnet på fotografen).

Tolv avsnitt finns att njuta av.
Här är länken, om någon vill åka till Toscana i Italien, men ändå sitta kvar i soffan.

Och filmaren - som verkligen bidrog till min tittarglädje - heter Per-Anders Rudelius.

4 kommentarer:

Babsan sa...

Åh så jag tyckte om de programmen och mannen var ju så behaglig

Elisabet. sa...

Babsan: ja, han var verkligen så bra i dom här programmen, Bo Hagström!

Bert Bodin sa...

Det var en bra serie.

Elisabet. sa...

Bert Bodin: ja, jag ska ta den en omgång igen! Tolv avsnitt .., mycket att titta på.