måndag 4 mars 2019

Återhållen vrede ....

Foto: Cecilia Uddén

På väg hem från Sälen i lördags, hade jag inte så mycket annat att göra under körningen än att lyssna till Sveriges Radio. Någonstans i början av resan blev det "Godmorgon världen" och där kom då ett inslag av utrikeskorrespondenten Cecilia Uddén.

Det är inte ofta som jag tycker mig uppfatta en vrede hos den intervjuade reportern - visserligen återhållen vrede, men ändå - men det gjorde jag nu. Att lyssna till Cecilia Uddén som samtalar med före detta IS-anhängare .., en tysk mamma och så en svensk man som påstår sig endast ha varit "ambulansförare" .., det var hur intressant som helst.

Jag kokade av ilska (inte ens återhållen) under intervjun och tänkte att med dessa människor har jag inte ens ett  u n s   sympati.

Här, tre minuter in i programmet, är intervjun.

2 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Vrede är ordet. Men också en svår fråga. Vem har lurat i dem guld och gröna skogar? Och vem tar barnens parti.

Elisabet. sa...

Bert Bodin: ja, det är väl nån slags religiös hänförelse förstås, som fått dem att åka ner och "hjälpa till".Och som alltid är det barnen som kommer i kläm. Men med männen har jag NOLL förbarmelse.