fredag 8 mars 2019

Tillsammans .....


Ännu en arbetsfri dag, ja, för mig, inte för pv.
Ösregn - som vanligt - höll jag på att skriva och skrev verkligen.
Och blåst!
Igårkväll flög två av rutorna i växthuset sin väg, ja, landade på marken och vilken välsignelse att vi valde härdat glas, för båda rutorna höll!!
Det varnas för storm i Skåne och mot Laholmsbukten, men vi klarar oss kanske?
Hur som helst tog pv bilen till skolan; vill nog slippa motvinden.

Och igårkväll hade vi Sonja och friherrinnan på middag.
Vi satt i uterummet (som värmts upp flera timmar tidigare) och det blev rårakor med lingonsylt och stekt  f l ä s k  och till efterrätt pv:s finhackade fruktsallad med granatäpplekärnor och så vispad grädde till. Han hackar så fint, så fint, ungefär som Felix djupfrysta pyttipanna!!

Nu väntar en helg med skidskytte från Östersund och Halmstad Kammarkör har konsert någonstans i trakten av Simlångsdalen, så för pv går halva lördagen åt till detta (konserten), själv blir jag hemmavid.

Ska ägna en del av den här dagen åt att försöka hitta en fin tapet till sängkammaren.
Jag vet på ett ungefär vad jag vill ha. (Ja, han har överlåtit valet åt mig).
Spännande!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk, det är den godaste desserten.
Alla fina efterrätter till trots på en finhackad fruktsallad slår att annat med hästlängder.

Säger Christel från ett blåsigt Skåne!

Elisabet. sa...

Christel: ja, jag älskar fruktsallad! Nu var det vispad grädde till, som kanske förtog det nyttiga .., men ack, så gott!