söndag 10 mars 2019

Halland ....


Pv åkte till Smålandsstenar (konserten hade gått bra, ett fyrtiotal åhörare dök upp) och jag körde till affären. På vägen dit var det inte långt ifrån att jag dånade; nånting så ofattbart vackert var det!
Inget filter i världen användes!
Himlen var ömsom blålila, ömsom rosafärgad!
Här har jag svängt av kustvägen och har havet på min vänstra sida.


Passerade Särdals kvarn men vände om och försökte fånga det som inte går att fånga.
Men man kan försöka.
Och önska att man hade en riktigt bra kamera.


Videkissar betyder påsk för mig.
Eller i alla fall nästan-påsk.
Videkissar betyder också hiet nere vid sjön i Malå.


Körde ner till havet när jag kom hem.
Parkerade och tog Harry på promenad.
Så här såg det ut när jag vände mot parkeringen igen, med havet i ryggen.
Vilka moln österut!!!
Skulle det bli åska?
Snö?
Min "Klart"-app på mobilen visar idel solar för i morgon.
Man kan ju hoppas ...


Att det har regnat  v ä l d i g t  mycket är inte svårt att se.
Det här är ängen ner mot havet till; här är det i vanliga fall torrt och fint, nu fick jag välja en annan stig att gå på. Det här liknar mer en liten grund sjö.
Men ..., det får gärna regna!
Minns förra våren och sommarens bevattningsförbud då vi sparade på vatten på alla möjliga sätt.
Kokade vi te i vattenkokaren, sparades det som blev över.
Minsta regndroppar togs tillvara.
Potatiskok-vattnet sparades.
Ja, det var hemskt.
Så .., jo, det får gärna regna så grundvattennivån höjs.

3 kommentarer:

WalkaboutSweden sa...

Fantastiskt! Vackert och dramatiskt samtidigt.

mossfolk sa...

Vilken magisk himmel!

Elisabet. sa...

Walkaboutsweden och mossfolk: det var nästan overkligt!