söndag 10 mars 2019

Hela dagen ....


.. har solen flödat, ja, det har varit som den allra, allra bästa dagen!
Lägg därtill att åtminstone i  l ä  (som är svårt att hitta), så var det sååå skönt.

Satt en bra stund, kanske en timme, nere vid havet.
Här, på släta klipphällar, satt jag.

Jag kunde konstatera att strandskatorna (åtminstone två av dem) har kommit.


Frånsett att jag har räfsat rätt så friskt här bland buskar och blader, så har jag även suttit rakt upp och ned i trädgårdsstolen och bara tittat rakt ut i luften.
På det som en gång var Gun och Görans tomt, där finns en gammal björk som vi väntar ska dråsa i backen när det blåser friska vindar, men den bara böjer sig lite och står kvar. Där, på nedersta grenen, satt herr och fru Duva och tycktes fundera över tillvaron. Mest putsade dom fjädrarna.
Jag hade tänkt skriva att björken är som Cecilia Wikström, liberalernas representant i Bryssel - det var ju så hon beskrev sig själv; som en knotig fjällbjörk - men hon fick allt böja sig för högre makter, typ partistyrelsen, och valde att avgå. På sociala medier skriver många att hon är urtypen för att vara girig, men det vet jag inte om jag tycker. Ja, så är det, att det parti jag röstade på, det tycks vara på väg att upplösas i tomma intet och nu vet jag knappt var jag står?



Pv han har för ett par timmar sedan givit sig av till Smålandsstenar.
Jag undrar vad som nu kommer att framföras på nästa konsert.
Måtte Dona Nobis Pacem utgå ... ,-). (Men vackert är det ju!)
(Ja, ni kan tycka att det låter hemskt, men ni har inte hört detta i vad som känns som evigheter).
Vasaloppet och den mentala bubblan pv går in i, ja, innan det är dags att åka till Sälen, ååå, den har varit en andeviskning jämfört med detta!
Och ja, jag är förmodligen en bedrövlig sambo!

Inga kommentarer: