söndag 12 maj 2019

Bara så ni vet ....


Idag fyller mesta fönsterfångerskan - Ulrika -  fyrtioåtta år!

Den här bilden har nog varit med på hennes födelsedag i säkert nio år, kanske tio!
 Ulrika hade kommit på besök till Ystad .., jag hade inte känt pv så där våldsamt länge, ett halvår kanske .., och nu tog vi tåget till Landskrona och hälsade på i hans segelbåt, ja, där han låg förtöjd. Varken Ulrika eller jag var några båtmänniskor och här står hon och  t v e k a r ... men hur skulle hon ta sig till kajen! Dessutom hade hon snavat på parkeringen och stukat foten någon timme dessförinnan, så det var lite knepigt.

Nu har åren gått och vi med dem och om någon människa hade sagt till mig att såväl Ulrika som jag själv skulle tillbringa dagar ombord på var sin segelbåt, så hade jag skrattat gott. Men så blev det.

Det är väl det som är det härliga med livet, att man inte har riktigt stenkoll.
Det kan bli lite hur som helst.
Och framför allt: bra!

Så grattis än en gång Ulrika!
Hoppas att du få en bra sommar ombord på Rickards båt och att du kan bada tio gånger om dagen - minst - och kanske, precis som idag, få vakna till ett glas champagne!

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Ja jag tittar ofta på ramen med det där foto och ler, jag blir så glad av bilden! Dels för att det verkligen var en rolig - och dråplig - dag och dels för att om jag hade vetat då att jag skulle gå från total vattenskräck till att bli badtokig och att älska att åka båt... Hade n¨gon sagt det då hade jag tänkte att hen borde spärras in på livstid. :-D

Tack snälla du! <3 <3
Jag älskar dig!

Rexxie sa...

Så där skulle jag också se ut på en segelbåt, men med skillnaden att jag skulle klamra mig fast i förstaget! :-)

Ulrika sa...

Rexxie - jag gjorde det också en stund...haha