torsdag 30 maj 2019

Rundtur i Peking ....

Nej, nu har jag fastnat i Kina .., men så fantastiskt mycket att titta på!

Och i augusti 2017 bestämde sig Brendan Gutenschwager att nu skulle han visa upp hur det såg ut just här ..., kanske hade han ätit en pizza på Leos restaurang eller tittat in i lilla närbutiken intill?
Ja, sånt kan man fundera på.
Själv hade jag drabbats av klaustrofobi av att vara omgärdad av såååå höga byggnader.
Vågar någon människa gå ut på balkongen på den översta våningen?

Det tycks ändå finnas några besökare som tittar in här på sidan.
Vem har besökt Kina?

9 kommentarer:

Cecilia N sa...

Betula har väl rent av bott där?

Turtlan sa...

Inte jag. Thailand Malaysia o Singapore det närmaste.
Skulle vara kul. Kommit av mig ang. resandet. Vill men svårare med ledighet.

Elisabet. sa...

Cecilia N: Betula ..?

Turtlan: jag trodde nästan att du varit där!

Bert Bodin sa...

Kina? Nej. Har nogsamt undvikit. Men Japan, däremot. Thailand och Singapore också. Filippinerna kortstopp.

Men jag måste säga att fjärran östern inte lockar mig särskilt.

Elisabet. sa...

Cecilia N: jaha, du menar kanske Helena? Jag tror inte att hon bodde där, utan i Shanghai som ju har ett annat namn nu. Eller så minns jag fel?

Bert Bodin sa...

Men inte har Shanghai något nytt namn, vad jag vet. 🤔

Elisabet. sa...

Bert Bodin: nej, jag tänker fel, jag tänkte på Guangshou. Om det nu stavas så.

Bert Bodin sa...

Byt s:et mot ett z, så blir det rätt namn på f.d. Kanton.

😉

Cecilia N sa...

Helena! Så heter hon ja!
Jag kom bara ihåg hennes nick.