lördag 1 juni 2019

Kväller ...


En kväll i långsamhetens lov.
Den där tröttheten när jag kom hem höll i sig i flera timmar.
Låg på soffan Ektorp och hade harry intill.

Senare .., DN:s korsord.
Jag sa till pv att den här gången är det hopplöst.
"Det säger du så många gånger, men det löser sig ju alltid!" svarade han.

Några timmar senare, när vi ömsom tittat på fotbollsmatchen i Madrid och ömsom ägnat oss åt korsordet, var det i det närmaste löst. Även den här gången fixade jag långordet längst till vänster, men pv tog ett annat, som jag aldrig - hur länge jag än funderat - hade kommit på!!

Om ni bara visste hur nöjd jag är när det gäller nya mobilen!!
Bilden tog jag i morse och detta att man kan ändra fokus på bilden, ja, men vilken lycka!

Nu blir det sänggående här och  s o m  jag ska njuta av att inte behöva kisa med ögonen.
Det  l ä r  ska bli fint väder i morgon! Då vankas bad!

3 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Grattis! Ja, att du hittat den funktionen i mobilkameran. Har du inte haft den förut, utan att ha kommit på det?

WalkaboutSweden sa...

Tänk att mobilkamerorna har blivit så bra.
Hur fint som helst!

Elisabet. sa...

Bert Bodin: nej, den funktionen har jag INTE haft, så det känns jättebra nu!

Walkaboutsweden: ja, jag är sååååå lycklig!