torsdag 3 oktober 2019

Dagens fönster ...


"Hej!

Här kommer några fönster från Makarska i Kroatien där vi tillbringade förra veckan.
Denna vy hade vi om vi såg uppåt från balkongen, nedåt hade vi öarna Brac och Hvar.
Vi hade en magnifik utsikt, men jisses så jobbigt det var att gå i alla trappor då det inte fanns hiss i huset. Översta våningen, inget för en trött tant som mig, fast jag vande mig till sist.

Vill man ha sol, god mat, bad och vila, då ska man åka dit. Ett typiskt turistställe, men ett väldigt trevligt sådant. Och så vansinnigt vänliga människor. En skön och välbehövlig vecka."

//Så skriver madamen på Frösön och tack Eva! säger jag.

Lite om Brac finns här (på Tui:s hemsida .., f.d. Fritidsresor).
Och här kan man få Vagabond-tips som handlar om Hvar.

4 kommentarer:

Ulrika sa...

Låter härligt Eva!
Själv satte jag mig på dass kl 05 och tjoade högt p.g.a. iiiskall sits.:-D

Elisabet. sa...

Ulrika: låter som på vår toa .., jag har ju ofta fönstret på glänt och sitsen blir sååå kall! Men det är nog kallare på dasset.

Ulrika sa...

Det är bara sitsen, annars tycker jag inte det är kallt och jag sitter med öppen dörr för det är så härligt med skogen precis utanför. :-D

Evas blogg sa...

Ulrika: Har du inte frigolitsits? vi har det på dasset och den är alltid behaglig att sätta sig på.