torsdag 3 oktober 2019

Surprise, surprise!! 

Tidigt i morse lyssnade jag till något program i P1 - det handlade om yrket som kassörska och att det väl i det närmaste får räknas som utrotningshotat -.

Om det reportaget tänkte jag skriva om just nu, så jag googlade snabbt på "kassörskeyrket" och tänkte att då hittar jag det. Det gjorde jag inte. Jag hittade nånting helt annat.

Och .. jag trodde inte mina ögon!
Läste några rader och tyckte att det kändes bekant .., skuttade till slutet .., där står ju mitt namn!
Har jag verkligen skrivit det här till någon Ica-tidning?

Ja, det måste jag ju ha gjort, på den tiden jag arbetade i lilla kvartersbutiken.
Allt känns bekant, men jag har absolut inte sett det här kåseriet själv, inte i tryck.
Skrivit det, ja, men inte sett det.

Det kan man kalla för överraskning.

2 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Såg en länk till det där på FB och tänkte just fråga dig om du kände till att du var "uthängd".

Får du nytt arvode nu. Royalty för varje klick???
😉

Elisabet. sa...

Bert: det är ett gammalt kåseri till nån intern Ica- tidning, tror jag. Säkert fick jag betalt, det brukar man ju få. 😉 Att det fanns på nätet hade jag däremot ingen aning om och det spelar ju ingen roll heller.