torsdag 3 oktober 2019

På agendan ....


Fixa skink, - och broccolipaj till segelherrarna.
Steka fläsk till ugnspannkakan (smeten fixaade pv igårkväll) och nu är den i ugnen.
Packa matvaror inför seglatsen.
Kaffe, mackor, kaviar, middagsmaten förstås, fikabröd, allt sånt.

Det mesta har jag redan burit ut till bilen.
Sjökorten.
Sticketröjor och flytvästar.
Stövlar.
Regnkläder.
Ficklampor.
Batterier.
Termosar.

Laddar två "powerbanks".

Pv arbetar till halv fyra, då blir han upphämtad av sin bror med kompis och då ansluter jag med bilen och så ska släpvagnen på och så iväg. Till båthamnen kommer även säljaren och visar det sista och kvitto ska skrivas och lite annat.

Han och frun avslutar ett segelliv.
Pv börjar ett nytt.

5 kommentarer:

Ulrika sa...

Så roligt och så spännande!

Det mest spännande som händer här idag, vad jag vet, är att jag ska åka till Ica i Laxå. :-D
Men det är rätt skönt så, det finns mer än nog att "roa" sig med på gården.

Barbro D sa...

Spännande var ordet.
Hoppas på att allt går bra, alltså Lycka till!


Evas blogg sa...

Nu har jag inte läst ikapp mig, ska ni ut och segla?

Bert Bodin sa...

De ska ut och "stajla" i nyinköpt lustjakt. 😉

Lena i Östersund sa...

Spännande, roligt och Lycka till!