torsdag 24 oktober 2019

Denna dagen, ett liv ....


Femton grader varmt ute.
Friherrinnan och jag själv och så Shejken och Bessie (frih. är dagmatte till henne).

Vi börjar med att doppa oss.
Tio grader ungefär.
Det sticker om låren och underlivet blir bedövat.

Men efteråt .., sitter vi på bänken och vi är barbenta och det är inte det minsta kallt och allt möjligt pratar vi om och jag har kaffe i termos och solen strålar på himlen .., vi ser en skarv med utbredda vingar och friherrinnans mjuka chokladkaka smakar bättre än någonsin.

Kanske är vi där en timme.

Jag känner mig så lycklig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tuffare badbrudar finns det? Ni verkar ha det så mysigt med era bad med fika.
Tur har ni haft som hittat på varandra för jag tror inte det är så lätt att hitta en väninna som har samma lite ovanliga badintresse. Många som jag känner är inte ens sugna på att bada mitt i sommaren.
En riktigt rolig resa önskar jag er till brexitland.
Kram / Anne i Mantorp