söndag 20 oktober 2019

Dagens fönster ...


Den ene bor och arbetar för närvarande i Kurdistan - i nordöstra delen av Irak - , den andra bor som vanligt på Ekerö (eller Färingsö, jag blir alltid vilsen).  Det blir inte halva vägen var; långt därifrån, men ändå .., dom möts i Istanbul. 

Det är också därifrån dagens fönster kommer. 


Och brunnslock finns förstås över hela världen.
Så ock i Istanbul.


Och överallt finns små "hus"/skydd till lösdrivande katter! Och matskålar och vatten.


Omtänksamt ...,  tänker jag.
Undrar om det är privatpersoner som gör allt sånt här?


Skönt att vila sig lite och kanske fläktar det i värmen?


Att vila lite på en balkong går också bra.
Sånt här gör mig glad .., tänk, om folk kunde vara snälla mot djur!


Ja, dom flesta människor är snälla, men det finns förstås andra sorter också, nånting som kan få mig att närma mig tanken på spöstraff.

Och en sak är säker: jag ska skaffa en batteridriven mus till min laptop!
Fy, vad det tar tid att sitta och klicka och dra upp och ned.

5 kommentarer:

Cecilia N sa...

Min musplatta på laptoppen dog så jag fick ta till en trådlös mus.
HU så jag saknar musplattan!

Ulrika sa...

Jag använder inte pekplattan, jag HATAR det. Det är ett ju ett evigt duttande.
Jag har en vanliga USB-ansluten mus, funkar perfekt!

Turtlan sa...

Det går snabbare med en mus men har lärt mig pekplatta hyggligt. Beror på vad man ska göra. Vanlig surf o sånt går bra utan mus men ska man ”klippa, klistra och skapa” så är en mus bättre.

Lite övning så går det bättre men när laptopen var ny då var det krångligt!

Elisabet. sa...

Turtlan: ja, det är just det där med klippa och klistra och kopiera .., fy, vilken tid det tar! Men det beror förstås också på ovanan.

Anonym sa...

Laptopen är en härlig uppfinnning, men musen är jobbig så jag har också skaffat en trådlös. Inte nog med det, jag har också ett separat tangentbord (när jag använder den hemma)! Tycker det är för klydddigt att skriva på laptopen. Stella i Italien