torsdag 20 februari 2020

Dagens fönster ....


Ja, var gång jag befinner mig i Ystad kan man tro att jag Skådat Ljuset .., det låter ungefär som jag minns att alla nyfrälsta lät, då, i ett annat liv. Då stod dom där framme vid pulpeten och vittnade om hur fantastiskt allt var och hade blivit.

Alltså ska jag försöka behärska mig idag.
Varsågoda ., ett dagens fönster från Regementsgatan i Ystad.
Det här huset har sett ut ungefär så här sedan jag kom flyttande till stan.
Här höll då en äldre man till och hos honom kunde jag få mina krönikor kopierade och så faxades dom till hemtidningen i Skellefteå. Det var innan man mejlade. Ett annat årtusende.

Och huset, som redan då var på upphällningen, har låtits förfalla allt eftersom.
Det övergår mitt förstånd att det kan tillåtas fortsätta.

Inga kommentarer: