torsdag 2 april 2020

Idag .....

.... för ett år sedan, kom en liten kille till världen i Malmö.
Fort gick det .., knappt så att hans pappa hann komma från gymmet och alla tankar på bedövning och annat, fick skippas.
Vips, var han född!


Bilden: en liten krabat och hans farmor.

Kan ni se honom framför er?
En liten kille som tultar omkring eller går på promenad och håller sin mamma i handen?
En liten kille som på en film leker med en hink där han stoppar ner teskedar .., fram och tillbaka och så ut med dem på golvet!
En liten kille med  i n t e g r i t e t.
En kille som är svårflirtad .., det tog mig fyra mil vid hans sida i bilen innan han bevärdigade mig med ett leende, men sen släppte det.
Eller en liten kille som inte har så värst mycket tålamod och som - när han inte får ner den gröna plastskeden i ett lock med olika storlekar på hålen - blir rent ut sagt förargad och slänger iväg såväl sked som hink!
Eller en liten kille som har smugit iväg till sängkammaren och när pappan smygöppnar dörren, ser han den där lille skiten stå och titta på fönsterlampan .., den kan man kanske dra ner i golvet?
Eller en liten krabat som står på soffan och tittar ut genom fönstret .,. där på innergården leker småpojkar .., dom spelar fotboll och nog ser det ju roligt ut? Tänk, om man finge vara med!
Till hösten ska han börja på dagis.
Eller förskola - jag vet inte vad som är vad -.


Så länge är hans pappa föräldraledig och mamma jobbar heltid.
Dom har löst av varandra.
Bilden är från när 1-åringen, hans pappa och jag själv hade en lååång utflykt till Måkläppen - var det tänkt - men vi fick vända efter ett par timmars vandring, annars hade vi inte hunnit hem innan mörkret föll.

När den där lillkillens pappa kom till världen; det var den 2:a juli 1986,. såg det ut så här, som på bilden här nedanför. Det gick också fort. Vi kom till Skellefteå BB vid halv fyra på natten och tre timmar senare var han född.


Jag var så otroligt lycklig.
Trebarnsmamma.
Storasystrarna var fjorton, respektive tio år.
Jag var trettiotvå.

Och nu är den lille mörkhårige gossen - han som på bilden vilar ut på mitt bröst - själv pappa.
Om några månader fyller han trettiofyra år.
Och minstingen firar idag sin allra första födelsedag.
Grattis lille Elliot!

Tack livet! vill jag säga.

5 kommentarer:

Monica T. sa...

Grattis! 🧡💐🎁🎈🌷

mossfolk sa...

Grattis till lillkillen och förstås till farmorn!

Evas blogg sa...

Redan ett år! Tiden går så fort. Grattis till lillen!

Evas blogg sa...

Jag säger också dagis men har fått tillrättavisningar av dagisfröknar ( förskolepersonal) att det inte heter dagis längre utan förskola.

Elisabet. sa...

Monica T i Lysekil, mossfolk och Evas blogg: ja, tiden går så fort, så fort! Och Karin/mossfolk: du hade gott kunnat rätta mig! ,-)