måndag 20 april 2020

Måndag, måndag, måndag, måndag ....


Funderade över hur många måndagar man som sextiosexåring har varit med om?
Så där grovt?
Det blir i alla fall omkring 3400 måndagar.
Det är många det.

Jag minns för två år sedan när jag hela tiden räknade ner tills det var dags för pension.
Tio arbetspass kvar.
Fem kvar.


Och andra vårar när jag räknat ner till någon semesterresa.
Den här "kalendern" satt fasttejpad på min skåpdörr på Ica Supermarket i Ystad.
Undrar just var jag skulle resa då?

Nu är det sluträknat.
Den tid man nu har kvar, det är ju själva livet.
(Det var det tidigare också, men nu känns det än m e r a  så).


Den här måndagen började bra och fortsatte bra.
Pv tar harry på helgerna, jag rastar honom måndag - torsdag.
Så vi gick ner till havet och till min oerhörda glädje vimlade det av ejdrar runt skäret och ännu längre ut .., jag räknade till minst fyrtio, kanske ännu flera!!
Helt obegripligt, men sååå roligt!

Dom  senaste åren har vi knappt sett några ejdrar, men nu, redan på väg ner till stranden, hördes deras typiska hoanden. Vi gick längst ut på skäret och satt där och tittade ut över havet .., såg en hel rad av båda könen som simmade på led .., ja, tala om att man blir varm i hjärtat!


Detta är ju den uppenbara nackdelen med mobilens kamera .., det är hopplöst att zooma in.
Nåja, ni får tro mig på mitt ord.

Pv har ringt .., han hade - återigen - fått punktering på cykeln och önskade hämtning i Gullbrandstorp efter jobbet. Det ska väl kunna ordnas. (Han lämnade cykeln där och tog bussen till stan).

Ja, ungefär så har den här halva måndagen varit.

3 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Ejder har vi inte här. Men idag träffade jag ett göng snösparvar. Vacker även den.

Bert Bodin sa...

"Göng" är en variant av "gäng". 😎

Elisabet. sa...

Bert Bodin: självklart, herr Ordpolis! :)