torsdag 9 juli 2020

Seglingssemester, dag 15 ....

Vaknar till ett annorlunda liv.
Det är alldeles tyst och stilla i den lilla hamnen i Abbekås.
Allt som hörs är svalorna som flyger av och an i jakt på mat till sina småttingar.
S O M  ... jag har saknat svalorna!


Så blir det det vanliga.
Fixa frukost .., pv tar Harry på promenad, jag diskar, bäddar och skakar filtar och mattor och sist av allt: ett dopp i havet. Älskar att någon tänkt till och satt upp brädor med krokar att hänga upp kläderna på!


Sen iväg.
Perfekt vind - tycker jag - solen som värmer och det går att sitta upprätt utan att hela tiden ta spjärn med fötterna.


Vid 11-tiden tar jag fram kaffe och ”krabbelurerna” som pojkarna lämnade igår.
Mums! Pv påminner om dom två sista Singoallakexen .., ja, lite så.

Nu närmar vi oss Smygehuk och går mer åt västnordväst!
Tanken är ett stopp i Gislövsläge för att rasta Harry.

Over and out!

2 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Men ... Var har svalorna varit, då?

Elisabet. sa...

Bert Bodin: vi hade hussvalor såväl i Malå som i Bjäresjö, men inga hos oss i Stensjö. Jag tycker att dom är helt underbara! Till nästa vår ska vi ha ett svalbo på plats!