torsdag 6 augusti 2020

Det bästa ...


Det måste väl ändå vara att vid åttatiden på morgonen ta cykeln och susa iväg ner till stranden för ett morgondopp. Möter en kvinna som redan gjort detta och vi blir stående en stund och pratar om detta ljuvliga .., om vi hade bytt ut ordet "bad" mot "Jesus", så hade man kunnat tro att vi talade i tungor, alternativt att detta var ett väckelsemöte.
Att vi Skådat Ljuset, därom var vi helt eniga.

Innan jag gått ut i havet upptäcker jag pv och Harry som varit på morgonrunda.
Pv släpper Harry och han kommer springande så där supersnabbt som bara han kan och blir sååå glad av att se matte! Så kastar vi lite pinne och husse tar av sig kläderna och går ut i havet spritt språngande - men vem bryr sig - och sen hemåt.

Bilden togs när jag nästan var hemma.

(Och jag undrar när min omåttliga glädje över att vara pensionär ska upphöra? Att inte ha tider att passa. Att inte behöva titta på mobilen, rädd att ha missat ett samtal från jobbet. Detta att bara finnas till.)

2 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Och att få vara dagvill. 😁

Elisabet. sa...

Bert Bodin: det också! Inte minst det! Frågade nyss pv vilken veckodag det är i morgon ...