onsdag 5 augusti 2020

Mellan regnskurarna ...


... tar jag harry på promenad och sedan, när jag lämnat av honom hemma, tar jag cykeln ner till stranden. När vi gick  hem överfölls vi av ettriga myggor .., det är verkligen inte ofta det händer! Med cykel hann myggen inte med.
Hela stranden var ett enda spelbräde .., mest luffarschack, men där fanns även uppritade hopp-hagar.


Alldeles alena var jag och jag vet att somliga tycker att det är vanvett att bada ensam, men om jag nu vore ensamseglare, då skulle det innebära att jag alltid måste passa på att bada när någon människa är på stranden samtidigt som jag själv?
Nej, det säger sig ju själv att det går inte .., då blir ju livet förfärligt begränsat.


Så jag badade.
Simmade också, men inte långt ut.
Gud .., det var helt underbart!
Fotspåren är mina.
Hann precis hem, så kom ösregnet.

Klädde om.
Satte mig i soffan och tittade på ljuvliga "Hemma hos arkitekten", ikväll hos Inger Thede. Å, vilka finurliga skapelser hon åstadkommit!
Här (på det som är rödmarkerat) finns en länk till de olika programmen och jag ska se dem allesammans!
(Köpte ju en härlig bok med bilder från olika svenska ambassader runt om i världen .., vilken bok, ja, det handlade om hur dom var byggda och hur dom såg ut och vilka som hade varit arkitekter).

Inga kommentarer: