lördag 29 augusti 2020

Naturmorgon .....


..... i P1 (tidiga lördagmorgnar) kan sannerligen kännas aningen nördigt ibland - i alla fall för en novis som jag själv - men oj, vad jag tycker om programmet!

Nu på morgonen fick vi ta del av Skräntärnans liv och leverne och det var hur intressant som helst! Bilden är tagen av Henrik Andersson och finns på programmets hemsida.

1:01.28 in i programmet får vi veta hur skräntärnan har det och jag låg alldeles tyst i sängen och med Harry intill mig - nära, nära - och fascinerades!

Den här lördagen handlade programmet i sort om Hallands ljunghedar i allmänhet och Näsbokrok i synnerhet. Ljunghedar är vi nästan omringade av och det är bara så vackert!

2 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Obligatorisk lördagslyssning.

Skräntärnan är fascinerande. Vi har den här i skärgården, och den utmärker sig. Stor. Skränig.

Elisabet. sa...

Bert Bodin: jag måste fråga om någon i bekantskapskretsen sett den här, men vem .., ska jag höra med ...?