måndag 28 september 2020

Dagens dörr ...

"Since I remember how much you like old doors and windows .., here to you, this wonderful door in the Brindisi countryside, Apulia".

Så skriver Gino L.DiMitri och jag säger  t a c k och vilken vansinnigt härlig färg på dörren! 

I februari 2015 fick jag ett annat - ett grönt - fönster från denne Gino och då skrev jag så här: 

"Hur kommer det sig att man får en bild av människa man aldrig har träffat - en man i Italien -? Ja, förmodligen för att man hamnar i nån slags bekantskapscirkel eller inte ens det .., långt ute i facebook-periferin når tentaklerna och så plötsligt vet någon att man tycker om fönster och så, en snöyrig måndagmorgon i slutet av februari, kommer ett vackert fönster susande genom rymden och landar i landet Halland."


Och det kan jag ju säga, att till Brindisi hade jag nog kunnat tänka mig att resa, men ..., jag är ju höjdrädd och det tycks vara ont om slättland just där.


5 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Ja - nu får man väl börja med brunnslock, innan du hinner före. ;-)


(Din blogg ser fullständigt naturlig ut i alla mina "apparater". Kan det bero på webbläsare. Jag använder Firefox, men har också kolla Microsoft Edge. Inga problem. )

Bert Bodin sa...

Nu har jag kolla webbläsaren Chrome också. Inte heller där ser det annat än naturligt ut.

Elisabet. sa...

Bert Bodin: tack snälla! Brunnslock har jag redan hunnit med, det är länge sedan ,-)

Bert Bodin sa...

Jo, jag vet ju det. Bidrog med ett också, från Granada, om jag inte minns fel.

Rexxie sa...

Jag som är lite skadad tänker ju på Verdi när jag hör Brindisi... :-)

https://www.youtube.com/watch?v=SK-NUuTCras