onsdag 30 september 2020

Sista dagen i september ...


Eller den sista morgonen, kanske. 
Lite kyligare ute. 
Småfåglarna sitter på parad och väntar på frukost och nerifrån vägen kommer Sigge jamande och kråmar sig runt mattes ben .., tycker väl att det är onödigt att ge dom bevingade mat först av allt.

Pv är fri. 
Vi tittar på Morgonstudion och att säga att vi förvånas över Trumps och Bidens debatt tidigare i natt, är väl att ta i. Programledaren kunde inte alls få nån ordning på dem - kanske minst av allt på presidenten - och jag har funderat på vem som hade klarat den uppgiften? 
Någon med verklig pondus.
Frågar pv. 
Janne Josefsson, kanske .., säger han. 
Nej, det tror jag inte på, enligt mitt sätt att se det har han ingen särskild pondus.
Någon kvinna?
Vad säger ni som tittar in här? 
Några förslag?
Jo, nu kommer jag på en: polisen Stefan Hector som var den som syntes väldigt ofta när det gällde terrordådet i Stockholm, för mig är det en människa med pondus och jag tror att det är det enda "språk" som Trump begriper.


Nu ska jag in i duschen. 
Vi ska på utflykt idag .. ett synnerligen viktigt papper ska skrivas på (inte av oss) och eftersom det enda tycks vara att vara på plats och ha pennan redo .., så får vi sätta oss i bilen och åka söderut. 
(Vår f.d. husvagn gavs till pv:s lillebror, som i sin tur - när han inte längre behövde den - fick sälja den. Men ägarbeviset stod fortfarande på pv .., pv skaffade papper från Transportstyrelsen, skrev på om ägarbyte och skickade delen till köparen. Denne struntade i att skriva på och hit hem kom parkeringsböter på fyrahundra kronor! Det var då det uppdagades att pv fortfarande, flera månader senare, stod som ägare. Nu ska det bli ändring på den saken.)

Nu in i duschen!
Ajöken, sa fröken.

7 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Helt sinnessjukt var denna s k debatt!
Den enda som skulle kunna haft pondus o få slut på galenskapen skulle nog varit den förra talmannen i Storbritanniens parlament John Bercow ;). Kan höra honom ryta ORDEEEEER! :D

Kram Elisabeth

Bert Bodin sa...

Du menar president Trams i United shame of America.

Ja'du - den mannen (eller vad det nu är) kommer aldrig att ge sig.
74-årstrotsen är dåligt utforskad vad gäller terapier. Sluten anstalt vore nog det bästa.

Anonym sa...

Tror det enda sättet hade varit att avbryta hela cirkusen och bryta sändningen.
Hedgrenskan

Elisabet. sa...

Dubbelörn: man han fick ju sällan pli på ledamöterna, så det tror jag inte hjälpt!
Nån rivig kvinna, kanske?

Bert Bodin: ja, det var inte klokt!! Hemskt.

Hedgrenskan: det du, det kanske hade varit det enda rätta! Så hade dom verkligen fått skämmas. Eller om publiken - 80 personer - buat och lämnat lokalen.

Bloggblad sa...

Jag har en bekant kvinna som skulle kunna skrämma slag på dem! Men ... inga namn.
När det gäller män skulle jag vilja se Leif GW styra samtalet... Det krävs ju skämskudde för att se dem!

Turtlan sa...

Jag tänker inte att det handlar om vem som är moderator. Det handlar om att de båda gubbarna och ffa den ene av dem borde ha vanligt hyfs hur man beter sig. Spelreglerna för debatten. Inte avbryta utan ha en konstruktiv debatt. Inte bara köra med härskarteknik såsom ofta förekom. Har inte sett hela men räcker med de 30 minuter jag sett nu.

Tyvärr tror jag mr Trams vinner på sitt sätt.
Undrar vad de tänker over there speciellt de yngre väljarna. Två gamla gubbar som står och tjafsar.

Pinsamt!!! Massor!

Elisabet. sa...

Bloggblad: du kan ju tipsa dem i USA ..., hon kanske ställer upp!

Turtlan: men det tycks omöjligt för två vuxna män att uppföra sig vettigt! Blev besviken även på Biden, men kanske trodde han att det enda rätta var att sätta hårt mot hårt och vara likadan. Bedrövligt.