onsdag 28 oktober 2020

Dagens fönster ...


... var en gång mitt och fanns i lilla ettan i Ystad. 
Ljusslingan hette Glänsa - om jag minns rätt - och jag tyckte sååå mycket om den, ja, så till den grad att en man i 35-årsåldern någon gång under vinterns lopp knackade på fönstret och sa att nu var det dags att ta ned slingan. 

Aja, baja. 
Det gällde att följa  r e g l e r n a. 

Sen tänker jag på mamma, som i demensens dimma, plockade fram adventsljusstaken (den elektriska, bara så du vet Bert) mitt i sommaren. Personalen på boendet tyckte att det var ju inte så bra, men jag lät mamma hållas. 

"Det är ju bara små lampor, vad spelar det för roll ...?" sa mamma. 

Just så. 


5 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Ja - bara det var fyra ljus, och ingenting annat, så var det ju godkänt.

Elisabet. sa...

Bert Bodin: nej, det var flera :)

Bert Bodin sa...

Alltså ingen adventsljusstake.

Icke godkänt, alltså.
🧐

Elisabet. sa...

Aj. aj!

Elisabet. sa...

Aj. aj!