tisdag 27 oktober 2020

I soffan ...


Gråmulen dag. 
Blåsigt. 
Nu, när klockan snart är fem på eftermiddagen är det i-det-närmaste helt mörkt ute. 

Vi har legat tre stycken på soffan Ektorp; pv, harry och jag själv och så har vi klippt avsnitt efter avsnitt av Radioföljetongen av och med P-O Enquist. Jag tappade sugen - eller intresset - ett tag, det var när handlingen utspelade sig i Berlin och hade då allvarliga planer på att skippa det hela. 

Är innerligt glad att jag  i n t e  gjorde det.
Avsnitten är inte långa, kring 26 minuter .., och nu, när fem avsnitt av återstår, befinner författaren sig på Huddinge sjukhus och tampas med sin alkoholism och ska då botas enligt Minnesotamodellen. 
Det är vansinnigt intressant. 
Och han läser sååååååå bra. 


2 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Jag är inte med dig vad gäller Enqvist. Tycker den är ointressant.

Elisabet. sa...

Bert Bodin: ja, vi människor tycker olika. Frånsett sejouren i Berlin, så älskar jag hans uppläsning och hela alltet.