fredag 11 december 2020

Dagens fönster ...


Har jag verkligen tagit den bilden .., jag, som aldrig tittade på det programmet med dom svenska fruarna i Hollywood? Och var tog jag den i så fall? 

Men så kommer jag ihåg! Det var när jag passerade stadens bokhandel (inte Bokia), jag hoppas verkligen att den är kvar. Efter ett besök i en annan bokhandel, nära köpcentret, tappade jag sugen helt, ty mer oengagerad personal har jag väl sällan mött. Nå, dom kanske en dålig dag och vem har inte haft en sån på jobbet .., jag är garanterat inget undantag. 

Skyltningen tyckte jag verkligen om ., den var påhittig och den får faktiskt bli fredagens variant. 

Tack för det Elisabet, det var inte dåligt. Nej, just det.

Ps: Idag kom dom första julkorten. Stor glädje! Ds.

2 kommentarer:

annannan sa...

Jag vet inte vilken stad du skriver om men jag kan rapportera att bokhandeln i Ystad, den vid torget, finns kvar för den stod det om i Ystads Allehanda härom veckan. Pappa prenumererar på papperstidningen och jag har hand om den digitala accessen som kommer på köpet, så jag brukar ta en titt då och då.

Elisabet. sa...

annannan: det var Halmstad!