torsdag 24 december 2020

Dagens fönster ...


Det var under ett besök i Helsingör på Själland som jag upptäckte det här fönstret och det är säkert femton år sedan - minst -. Jag föll pladask och sedan dess tror jag att det fått bli julaftonsfönstret här på bloggen. 

Hoppas att ni alla får en riktigt fin och fridfull julafton! 
Här blir den annorlunda, men det går det med. 
Hur många gånger som helst har jag tidigare arbetat såväl julafton som juldagen och kanske har det gjort att det inte är hela världen om det nu en gång blir på ett annat vis.

Det finns ju dessutom människor som ligger på sjukhus och kämpar för livet och hur många som helst som arbetar och en av dem är äldsta dottern som arbetar natt som vanligt. 
"Allt går i Västerbotten", brukade mamma säga. 
Allt går nog även i Halland, säger jag. 

4 kommentarer:

Bert Bodin sa...

God Annorjul, Elisabet och Thomas!
Och lycka till med Quiz:en. 😉🤭

WalkaboutSweden sa...

God Jul Elisabet & Tomas!

Massa kramar från oss i Brämhult.
♥ ♥ ♥

Turtlan sa...

God Jul på er!

Ja det är både en annorlunda och inte annorlunda jul. Vissa saker gör vi som vanligt. Andra inte.
Känner att det är mer känslor i omlopp i tankarna. De där tankarna att någon kär ska bli sjuk. Att man själv ska?

Försöker släppa det men finns där.

Vi försöker göra det bästa av dagen. Gissar att M saknar tjejerna mer än han säger.

Hur går det med din förkylning?

God Jul på er alla! ❤️

Elisabet. sa...

Bert Bodin: tack detsamma, min motspelare!

Walkaboutsweden :och jag hoppas att du kände när famnen fylld med kramar kom insusande genom fönstret!

Turtlan: det går bra här. Däckade totalt på em och sov på soffan och sov sååå djupt.
Känner mig bättre nu. Jag är så lyckligt lottad att jag inte oroar mig; kanske om jag hade stått i kassan eller i posten, men inte numera. Men jag är äldre ...,träffar inte många annat än när jag handlar, här är det ju i det närmaste helt öde.