söndag 20 december 2020

Skillnaden ....


I fredags hämtade pv ut sina knappt synliga hörapparater. 
Följande har hänt: (Alltså vad HAN tycker  har förändrats). 
  • Plötsligt hör han när blinkersen är igång på bilen. Ett sååååånt irritationsmoment det har varit, när jag ideligen har fått säga till honom och till slut börjat oroa mig för hans mentala hälsa.
  • Att äta hårdbröd tycker han är hemskt .., han hör sig själv tugga på ett annat sätt. 
  • Förut när han kissade tyckte han att det lät det mer som lilla bäcken här i Stensjö, nu påminner det mera om Avestaforsens brus. 
  • Till och med att promenera blir annorlunda ., stegen hörs mycket mera!
Och i bilen skruvar han ner ljudet (tycker att det är för högt!) när det är skidskytte (eller nåt annat spännande), så plötsligt hör inte jag! Och så då tangentbordsknattret när jag skriver. Kan jag inte skriva tystare, undrar han?

Så kan det alltså bli. 
Ska bli intressant att följa fortsättningn.


5 kommentarer:

Anonym sa...

Det sägs att det tar upp emot ett år för hjärnan att vänja sig vid alla ljud när man har hörapparat. Förutsatt att man har den på sig hela dagarna förstås. Lycka till båda två! ellem

Bert Bodin sa...

Haha! Det där påminner mig om min mamma. Men då handlade det om synen. Opererad för gråstarr blev den första kommentaren:
- Jamen, nu ser jag ju alldeles för mycket!

Men ett förtydligande, tack. Står pv och lyssnar till ditt kissande?

Elisabet. sa...

ellem: det blir intressant att höra hur det blir när skolorna börjar om i januari. Han har berättat att han hör dåligt, nu kommer han väl att få hyssja dem. då han hör för bra! 😉

Bert Bodin sa...

.

Elisabet. sa...

Nej, jag upptäckte det innan jag såg din kommentar och ändrade det hela. 😉