torsdag 3 december 2020

Igår ....


... körde vi in till Halmstad, då pv hade ett ärende att uträtta - ett måsteärende -. 
Under tiden besökte jag Clas Ohlson i akt och mening att hitta en guldig metall-adventsstjärna, men det fanns inte, bara en hel drös med andra - kanske mer moderna - modeller. 
Chefen för den här butiken är kund i affären i Haverdal och han är alltid så vänlig. 
Det var han nu också. 
Jag lämnade affären - inte med någon adventsstjärna - men med mängder av batterier av olika slag. 
Log för mig själv. 
(Tänkte också på dig Bert .., det blev long-life-batterier .., köp 2 förpackningar och spara 50:-, jajamensan, det gjorde jag och fick därmed en liten pannlampa!)


Aldrig någonsin under mina tio år här i Halland har jag sett Stortorget sååå öde. 
I vanliga brukar mer eller mindre luggslitna människor sitta bänkade lite här och var på torget och skicka flaskor mellan sig och ofta är dom så högljudda. 
Nu: tyst. 

Medan jag väntade på pv, kom Mymmel gående och det blev en stunds småprat. 
Och en man i min ålder kanske cyklade nästan på mig, bad om ursäkt och så stod vi också och pratade, mest om pandemin, men även om fotboll och var jag kom ifrån. Förstås.



På väg till bilen upptäckte jag ett brudpar vilka stod intill sina anhöriga.
Dom var inte många och jag frågade om jag fick ta en bild av den fina bruden?
Jo, det fick jag. 
Så lycklig hon såg ut att vara! 
Hon heter Sandy och den nyblivne maken Tonny - ja, med två n -. 

För övrigt har det varit en bra dag. 
Mycket glädje. 
Med posten kom ett handskrivet brev från Eva i Tyresö med ett recept på rågbullar som följde med. 
Det - brevet - spred också glädje.
(Eva tillhör dem som inte har instagram och som läser här).
Ja, det är bara att tacka och ta emot vad livet bjuder på. 
Tack! vill jag säga.

2 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Apropå batterier; vi använder mest uppladdningsbara batterier. Men i min "julskyltning" utomhus satsade jag på ett par icke laddningsbara. Tänkte på att det är vinter och kallt. Men det är ju inte vinter och kallt. Så där står belysningen och tänds varje dag automatiskt kl. 15, och slocknar 8 timmar senare. Nu sedan 5 veckor.

Elisabet. sa...

Bert Bodin. synnerligen praktiskt!