fredag 4 december 2020

Kväller ...


Vad gör man då?
Jo, vi löser DN:s korsord och tidningen går hela tiden mellan oss. 
"Här, nu får du ta över en stund!" och så gör man nånting annat och så är det dags igen. 

Och Pv har varit med bilen på verkstad och fått den hjälpligt lagad, då dom inte hade tid att ta den just nu. Nåja, det var inga större bekymmer. En plåt undertill som fästes med buntband och det fungerade. När bilen står på uppfarten inspekteras den  v ä l d i g t  noga av Harry, ja, där framme. Som han nosar ...! 
Ja, han känner förstås doften av rådjuret. 


Själv har jag gjort fint i växthuset, stället in en trädgårdsstol och ett bord, fyllt två krukor med enris och ändrat om ljusslingan som vi lade på stenmuren, till äppelträdet nere vid vägen. Jo, de blev mycket bättre. 

Och eftersom jag är så himla barnslig, har jag även gjort - nej, ingen julkrubba - men väl en egen liten bondgård med en massa djur i hagen Nu måste jag köpa ännu en ljusslinga (tog den från ljusstaken), men det får bli senare. 

Sist av allt ringde en sprallig och såååå glad AP. 
Det blev prat om mat.
Pv köper en låda med kyckling-curry-med-ris hos Kinaboxen, alldeles mitt emot där han arbetar och den lådan räcker till  t r e  luncher (den är verkligt stor, den portionen!)
Anna äter lax eller kyckling med hälsosamt tillbehör när hon är på jobbet.
Detta, att hon delar hans enjängdhet, gör honom alldeles salig.
Eller kanske mer: att någon förstår precis.

"Ja .., hade du nu inte redan varit gift Anna, så hade jag nog friat!" sa pv glatt. 
Jag looog. 

Nu slår väggklockan fem, men den är kvart över sex. 
Hoppsan, det får nog åtgärdas.

Ps. Och Monet skickar en länk till en film som jag nog har sett minst tio gånger. 
Här är den. Länken.

5 kommentarer:

Vonkis sa...

Buntband eller silvertejp, det brukar fixa det mesta :-)

Elisabet. sa...

Vonkis: sannerligen! Så bra att det fixade sig.

mossfolk sa...

Skönt att de kunde fixa den, om än provisoriskt. Jag ler åt Vonkis kommentar -silvertejp måste väl tillhöra standardutrustning i alla sammanhang.
(och för övrigt är jag nyfiken på figuren som man bara ser benen på ;))

mossfolk sa...

...eller när, man ser visst inte så mycket ben, vid en närmare titt. Så jag får väl ändra det till "figuren som man inte ser huvudet på".

Elisabet. sa...

mossfolk: det är nog en riddare, tror jag. Anders lekte timmavis med såna små figurer när han var liten. Satt vid köksbordet och där utspelades krig och strider och smågubbarna låg lite överallt i huset ,-)