torsdag 18 mars 2021

Torsdag ..


Soligt och fint ute, men kyligt i vinden. 
Går på promenad med pv längs Ejdervägen; kanske tvåhundra meter - inte mera - tror att jag ska dåna och ramla omkull innan vi är hemma. Nåja. Jag  m å s t e  ju ..., kan omöjligen tillbringa tid i eller på soffan, därom fick jag stränga order av läkaren. 

Räfsar ihop humlekvistar och annat som pv klippt ner och lämnat. Räfsar i slow motion. 
Sakta, sakta  Rör på armarna .., det är bra.
Lyssnar till en bofink som inte riktigt hitttat rätta snitsen på melodin, men inte långt ifrån heller 

Och pv har åkt in till stan för att ordna med det som ska ordnas .. ,en ny fågelholk, bland annat och så allt annat. Längtar efter lunch. 

2 kommentarer:

Sara spekulerar sa...

Det är så skönt att höra att du kan röra lite på dig! Fortsätt bara, det kommer bli bättre. Jag har tänkt mycket på dig, så jag är glad att höra att det går framåt.

Elisabet. sa...

Sara spekulerar: så snällt av dig! Ja, det ska - hopefully - gå lite bättre vad det lider. Jag känner ingen stress heller, då jag ju inte arbetar längre.