måndag 5 april 2021

Dagens fönster ....


När jag skrev inlägget här under och hittade bilden från Halmstad sjukhus, snavade jag även över detta. Under mina snart sexton år som bloggmadame, har det såklart funnits fönster som satt avtryck. Det gjorde det här. 

Det  var Christina Alvner som hade rest utomlands (och hade håven med sig) och jag tycker att man - bara av att titta på bilden - kan fånga känslan av .... äventyr. 

Människor som är nyss uppstigna från en hotellsäng .., fönster på vid gavel .., några blommor på fönsterbrädan. Det blir nästan som en liten film. Eller en roman. 

6 kommentarer:

annannan sa...

Eller en målning av Anna Ancher?

annannan sa...

Christina Alvner förresten. Nu kastas jag 30 år tillbaka i tiden, när jag drömde om att skaffa hund. Hon ritade (målade?) för någon svensk hundtidning jag prenumererade på då. Fantastiska illustrationer!

Elisabet. sa...

annannan: ja, det också (Anna Ancher)! Längtar tillbaka till Skagen och att återigen få besöka henne och makens lilla hus, sprängfyllt med konst!
Och hon är ännu så produktiv!

Rexxie sa...

Vem är det som är produktiv?? Anna Ancher? Hon som varit död sedan 1935??

Elisabet. sa...

Rexxie: jag har sagt det hur många gånger som helst; hjärnan hänger inte med. Menade såklart Christina Alvner!

Rexxie sa...

Aha!