torsdag 22 april 2021

Full fart ....(för somliga).


... har det inte varit på mig, men däremot på pensionatsvärden. 
Han har kluvit all björkved som togs hem på släpkärra för några dagar sedan .., slipat och oljat in två trädgårdsbord .., ägnat ett tag åt växthuset och nu renoverar han pallkragen, den där all mynta haft sitt hem. 

Jag tror nog att han är helt återställd från covid-eländet.

Mellan varven har han tagit harry på långa promenader och pratat med kanotisten som hoppas kunna ge sig av i morgonbitti. 

Själv har jag i alla fall sett till att vi fått grillad "Slaktar-korv" med diverse tillbehör och som vanligt - eller alltid - är kolen helt perfekt när man har tagit sista tuggan. 

Jo, jag har även torkat golvet i uterummet, dammsugit här inne, diskat ett antal gånger och hämtat posten - som idag bestod av ett erbjudande från Hemmets Journal, tio nummer för 149:- - men det åkte i elda-upp-pappers-kassen.

4 kommentarer:

Vatarinaoun sa...

Olika falla ödets lotter...😋🤣🤣🤣

Elisabet. sa...

Vatarinaoun: sannerligen!

Anonym sa...

Vilken fart det är på er där nere i Halland! Här har det inte blivit mycket gjort, mer än några ärenden som skulle uträttas i bil. ellem

Bert Bodin sa...

Och jag har städat hela lägenheten, varit hos frisören och hälsat på hos mina jobbarkompisar.
Stressigt värre!

😇