måndag 20 december 2021

Peppinlägg .....

Letar en julig bild, men snavar över den här. 

Å, en hälsning från lilla Filippa .., och det var skrivet för nästan fyra år sedan, då när Filippa och hennes syster och mamma flyttat från Haverdal till lägenhet närmare stan. Innan dess var dom trogna kunder i affären och från att ha varit en liten tös bara när jag började på Ankaret, hann nog Filippa bli kanske åtta år när dom flyttade. 

S o m  jag kom att sakna dem! 

Såna här små meddelanden skulle man skriva ut och rama in och ha på sängbordet. Nånting att vila blicken på när man inte alls känner sig som den "snelaste". 

4 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag har sparat ett par såna brev från några körbarn. Ibland behöver man bli lite varm i hjärtat ...

Elisabet. sa...

Bloggblad: och är det inte så att snällord från småttingar gör en extra-glad? Så är det för mig.

Bloggblad sa...

Jo, jag tror inte att de skriver för att någon säger till eller av artighet, utan tror att det kommer från hjärtat.

Elisabet. sa...

Bloggblad: precis! Det där "stor kram" det hade jag nog skrivit till henne, så hon tänkte väl att det skulle vara på det viset ,-)