torsdag 23 december 2021

Kvällen innan ....


Två underbara dagar. 
Igår med bonusdotter, bonusbarnbarn, Sonja och Mymmel .., och idag telefonsurr med mina tre ätteläggar och när allt detta fungerar, då känns det bra. 
Likadant med härligt storasystersprat från Skåne. 
Hon är så oändligt snäll. 

Pv har i omgångar masserat min rumpa med liniment som värmer och det blir skönare, men oj, så det skär som knivar om jag rör mig på fel sätt. Nåja, det blir säkert bra. 

Så vill jag, så här kvällen innan julafton säga hur glad jag har blivit för alla rara julkort som landat i den gröna postlådan och som spridit sån glädje. Och en sak till: vilken supervacker handstil du har Bente! Och tänk, vad pojkarna Hugo och Noah i Hallsberg har vuxit! Och dina vackra granar på framsidan av julkortet Eva! 

Någon annan skriver att julen aldrig blir densamma sedan maken gick bort för något eller ett par år sedan, han som hette Jan och var en sån trevlig kund i affären. 
På Raggarön blir Babsan allt mer huslig .., från Laholm kommer rar hälsning från före detta Malåborna Egon och Eva-Britt. På bilden står dom intill sin husbil. 
Jag ska göra ett litet collage av alla bilderna i morgon. 
Tack också för digitala hälsningar, på instagram eller facebook! 

Själv har jag missat att skicka till kanske tiotalet vänner. 
I min afrikaväska ligger fem vykort vilka åkt fram och åter och inte kommit att postas. Nån slags anspänning, tror jag. 

Och så här skrev jag om forna tiders jular, då i början av 60-talet.

Inga kommentarer: