tisdag 14 december 2021

Tisdag ....


Lustigt hur man ibland kan känna sig så omåttligt utvilad när man vaknar. Så var det idag. 
Och nu närmar sig klockan halv elva. 
Här ligger Harry och tar igen sig på loppisfilten som inhandlades till det angenäma priset av tjugo kronor. Den verkar vara hemvävd.


Och Harry är hopplös på att rafsa undan den när han ska lägga sig på sängen. Vi får se hur länge den håller. 


Bilden: en slags loggbok, precis som när vi är ute och seglar. 

Pv har givit sig iväg på rullskidor och vi ska mötas upp i Skallkroken där han tänker ta decemberdoppet. Själv tvekar jag - kanske -, kanske inte. Kaffe i termos ska med och en skinkmacka önskade han sig också, så det ska jag sätta fart med. 

Och tänka sig .., nu klarnar det upp lite! 
Snön är snart helt borta.

4 kommentarer:

Bloggblad sa...

Vakna utvilad? Hur gör man då? Jag är lika seg efter 10 timmar i drömmarnas land som efter 5 ...

Bara någon enstaka gång i livet, som inför en semesterresa, bröllop eller något annat viktigt, vaknar jag pigg. Men det är sällsynt.

Elisabet. sa...

Bloggblad: en gång i världen gjorde alltid det - vaknade utvilad -. Kanske får man skylla på stigande ålder att jag numera oftast är trött på morgnarna?

Anonym sa...

Jag är sugen att prova på vinterbad, men jag vill ha nån med mig. Dock har ingen hakat på, konstigt nog. ellem

Elisabet. sa...

ellem: du hade kunnat få göra mig sällskap idag. Ensam vågar jag inte kliva i - inte numera -!