torsdag 17 mars 2022

    På menyn ....


Igår en alldeles ljuvlig fisksoppa med saffran - tack Maja -! 

Här finns en länk till receptet. 

(Musslor struntade nog M i och det var lika gott ändå). 

Och ikväll agerade den äldsta kock. 

Då blev det detta,

Pasta med salsicciafräs. 

Länk här. 

Lika smarrigt det! 

Och i förrgårkväll bjöd jag själv på fetaostfyllda lammfärsbiffar med ugnsrostade grönsaker till, plus Emmas goda sallad, plus tzatziki.

Det receptet går på "känn", så det länkar jag inte till. 

Bilderna: nej, jag letade efter namnen på den som tagit bilderna, men hittar det inte.

2 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Den där fisksoppan låter god. Jag är alldeles för dålig på att laga soppa. Dålig i bemärkelsen "kommer mig inte för".

Elisabet. sa...

Bert Bodin: den är sagolikt god! Och tycks så enkel att göra .Rekommenderas varmt.(Vi hade ett grovt uppvärmt bröd till och aioli hade varit perfekt!)