lördag 13 augusti 2022

Det bär mig emot ....

... att berätta att veckans resultat på DN:s Nutidstest var bedrövligt. 

Ja, för mig, alltså. 


Sex rätt av tio. 

Pv hade förstås ett enda fel. 

(Så går det när man är uppfylld av nyfödingar och inte ens läser tidningen på nätet.) 

Hade fel på Turkiet, litteraturfrågan, naturfrågan om ett djur som skulle flyttas, samt nionde frågan som handlade om Livslängd och vem som lämnat ...

Här ska lusläsas DN nästa vecka, det kan jag lova er!

(Men fredagskorsordet fixade jag nästan helt på egen hand. Fattades tre små rutor, men så var det ovanligt lätt också).

5 kommentarer:

Turtlan sa...

Hör blev det 7 rätt tror jag. Brukar ha 8 rätt.
Men lyckades knipa 4 av 5 rätt på Stockholmstestet. Där brukar det inte gå så bra annars!

Bert Bodin sa...

Åtta av 10 blev det för mig.

Babsan sa...

8 rätt denna vecka ,nöjd med det

Gunnel sa...

7 rätt. Sämst i familjen.

Elisabet. sa...

Bert Bodin, Turtlan, Babsasn och Gunnel: grattis till er alla!