tisdag 21 februari 2023

Anar ni känslan ....


Jo, så är det.

Idag känns det verkligen så där som om man har vunnit högsta vinsten på Postkodlotteriet - nej, det var nog att ta i - men det kändes i alla fall som den ljuvligaste av dagar! 

Som vår. 

Nåväl. Jag inser mycket väl att i morgon kan det komma snö eller hällregn, men just nu, är det som bäst ute.

Satt där i solskenet (vi hjälptes åt att bära det tunga trädgårdsbordet)  och lyssnade till gröngölingen och såg småfåglarna ta sig dopp efter dopp i det stora vattenfyllda betongfatet, det som fått bli fågelbad. 

Oj, vad det är roligt att titta på finkar och andra småttingar ... , att se hur dom flaxar med vingarna och doppar sig - om och om igen -!

Annat som  gjorde en glad, var upptäckten att Ica Kvantum i Falkenberg sålde Vindelnrökt skinka (pålägg) till extrapris. Tala om återseendets glädje! Har ni aldrig testat den, så gör ett försök! Såååå god! (Jag säger Vindelrökt utan n, den kommer väl från Vindeln).

Nu bjuder pv på kaffe, så det är färdigskrivet. Ajöken, sa fröken.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Visst kommer det från Vindeln! Jag kan förstå fåglarnas glädje med kallbad.

Anonym sa...

Kan man - utifrån glädjen med kallbad - gissa att anonym är den rara ellem? /Elisabet

Gunnel sa...

Ser både vårligt och mysigt ut med spirande grönska i krukorna.

Anonym sa...

Gunnel: en dag att minnas! Eller iaf känslan. / Elisabet

Babsan sa...

Vår 🌺🌺🌺

Anonym sa...

Precis så kändes det! /Elisabet

Anonym sa...

Så härligt! Jag tänkte mig byta från vinter- till vårgardiner i köket igår, men så snöade det och jag sköt upp bytet… Idag är det förvisso minusgrad, men jag kommer att ångra mig nästa vecka om jag inte har passat på att byta under ledigheten.
/Mossfolk (som missade att byta över till webbversion och därför inte kan kommentera som inloggad)

Elisabet. sa...

Mossfolk: Undrar just hur det gick med era gardiner? Kom dom upp?