lördag 25 februari 2023

Älskade hund!


Under vistelsen i Jönköping skötte Harry sig exemplariskt. Vi var lite oroliga när vi skulle gå ner till frukostmatsalen och lämna honom på hotellrummet, men det visade sig inte vara några problem alls. 

Pv:s mobil lämnade vi på sängen (jag ringde upp honom innan vi gick ner och så hade vi högtalarfunktionen igång) och så tog jag med mig min - det blev som en sån här grej som dagens föräldrar har när dom vill höra om deras småttingar vaknat. 

Vi lyssnade. Nej, tystnad hela tiden.

Men oj, så glad han blev när vi återvände! 

Då tog vi igen oss lite och tittade på morgonens nyheter, allt medan Harry lade tassen på husses ben och somnade och sov så gott.

7 kommentarer:

mossfolk sa...

Så skönt att han är så trygg. Det har inte någon av de hinder jag haft klarat.

mossfolk sa...

*hundar

Bert Bodin sa...

Fiffigt gjort av dig.

Elisabet. sa...

mossfolk: ja, han är verkligen som allra bäst nu, när han är så till åren kommen! Såå skönt!

Elisabet. sa...

Bert Bodin: visst var det! Man vill ju inte att ens hund ska börja skälla och kanske väcka rumsgrannar som sover!

En vanlig man sa...

Smart att använda telefonerna som "babyvakt"

Elisabet. sa...

En vanlig man: ja, det tyckte jag med! Dessutom var det mitt påhitt och då känns det ju ännu bättre ,-)