fredag 10 mars 2023

   Dagens fönster ..., veckans quiz och lite till.

 ..... fångades igår hos klockmakaren i Falkenberg. 

Detta är alltså vad han ser från sitt lilla arbetsrum .., Ätran som rinner förbi. Det slog mig när vi passerade över Tullbron att Ätran är betydligt mera strid än Nissan, som vi ju ser här i Halmstad.

Och så veckans quiz: "Nu Elisabet har du slagläge ..., jag hade åtta rätt", sade pv nu på morgonen. 

Efter frukosten hämtade jag mobilen och tog mig an eländet. Hoppsan, nu hade DN moderniserat det hela, så där så man ser direkt om det avgivna svaret är rätt eller fel - det var bra! - och jag fick samma resultat som pv, men vi hade fel på olika frågor. Jag svarade fel på det här med deklarationen, samt på frågan om lagförslaget. Vad pv missade, har jag ingen aning om. 

Ordquizet .. där hade jag 10 av 12. (Fel på fråga 5 och 10).

Nu ska jag hoppa in i duschen, pv ska å Vägtrafikföreningens vägnar träffa Lennart och titta på en karta över ett område här i närheten och vi räknar väl med att vara i Skåne vid ettiden. Å, så roligt det ska bli!

14 kommentarer:

Babsan sa...

8 rätt det var ju super att de gjort om så man såg rätta svaret direkt

Rexxie sa...

9 av 10! Wohoo! (på nutids alltså)

Rexxie sa...

...och 10 av 12 på ordtestet. Fel på samma frågor som dig faktiskt, femman och tian!

Rexxie sa...

Och kör försiktigt!

Anonym sa...

❤️

Anonym sa...

Visst var det! / Elisabet

Anonym sa...

Grattis Rexxie! Och nu är det inte länge kvar till födelsedagen … / Elisabet

Anonym sa...

Rexxie: Anonym var Elisabet.

Bloggblad sa...

Intressant. Då ska jag genast testa quizet - jag är svag för sånt... fast det är så många områden jag inte vet något om. Roligare med ordfrågor. Fast jag tänker att de ibland väljer märkliga ord, jag som är så gammal och har läst oerhört mycket och pluggat språk och haft språk som jobb. När det är ord som jag aldrig har stött på, tänker jag att de nog är ganska oanvända.

Bert Bodin sa...

Här blev det 9 av 10.

Anonym sa...

Bloggblad: då lär du ligga bra till på ordquize!
! /Elisabet

Anonym sa...

Grattis Bert! / Elisabet

Kristina sa...

Nutidsorientering för min del, hm ... 7 av 10. Ordquisset däremot: full pott! Kunde vara bättre, hm ...



Elisabet. sa...

Kristina: härligt! Grattis till full pott på orden!