lördag 29 april 2023

Stig finns inte mera ...


Pv fick idag veta att hans underbare farbror Stig Carlsson (gift med Pv:s faster Maj-Britt), gick bort igår. 

Det är inte många gånger jag träffat denne skåning, men oj, så jag tyckte om honom! Han hade en otrolig dialekt (uppvuxen i närheten av Kristianstad, i Bjärlöv) och jag hade ibland svårt att hänga med i pratet. Men vilken glimt i ögat! 

Ja, jag tyckte om honom från sekund 1.

Bilden nere t.h visar när han under ett besök här hos oss, ordnade några slanor som stöd för tomaterna i växthuset.

2 kommentarer:

Tony sa...

Så är det med vissa man möter, det klickar direkt. Ibland utan att man riktigt förstår varför, det bara funkar.

Elisabet. sa...

Tony: ja, visst är det så! Och man förstår kanske inte heller varför. Med Stig tror jag att det handlade om hans .., ja, han såg så glad ut .., hade en slags inre pondus, tyckte jag. Vips, hade han fixat till i växthuset bara!